Εμπλουτίζοντας το επαγγελματικό «πορτρέτο»

Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό εργαλείο έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι απαιτούμενες αλλαγές στη γνώση, στις αξίες, στις συμπεριφορές και στον τρόπο ζωής προκειμένου να επιτευχθεί η βιωσιμότητα και η σταθερότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, αποτελούν πολύτιμο σύμμαχο για τα στελέχη και τον ίδιο τον οργανισμό.

Το επιχειρηματικό γίγνεσθαι αποτελεί μία καίρια συνιστώσα στο δυναμικά μεταβαλλόμενο και ρευστό παγκόσμιο περιβάλλον. Παράλληλα, η επιχειρηματική δραστηριότητα αποτυπώνεται εμφανώς στην καθημερινή ροή «πραγμάτων» και επηρεάζει το πώς οι άνθρωποι εργάζονται, πώς ξοδεύουν αλλά και αποταμιεύουν, σε τι τύπου επενδύσεις προχωρούν, πώς αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους κ.ά. Όπως και να έχει, ο εκάστοτε οργανισμός φέρει μία σημαντική θέση ευθύνης ως προς το βιοτικό επίπεδο, την ποιότητα ζωής του ανθρώπου αλλά και την εξέλιξή του μέσα στο οικοσύστημα που κινείται.

Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπόψη το πόσο σημαντική κρίνεται η πρόοδος, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο, οι σπουδές -ανεξαρτήτου γνωστικού αντικειμένου- προτάσσονται ως μία κρίσιμη παράμετρος για κάθε εργαζόμενο. Σε διεθνές πλαίσιο καταδεικνύεται ότι οι σπουδές μπορούν να συνδυαστούν άμεσα με την παραγωγική δραστηριότητα, να παρέχουν γνώσεις και δεξιότητες που μπορεί να αποδειχθούν πολύτιμες. Είναι γενικά αποδεκτό ότι η τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση αφορά, σε γενικές γραμμές, στην παροχή εμπειριών μάθησης σχεδιασμένων με τέτοιο τρόπο ώστε να συμβάλλουν στην ανάπτυξη ικανοτήτων και γνώσεων χρήσιμων και σχετικών με τη συμβολή των ατόμων στην επίτευξη αναπτυξιακών στόχων και δραστηριοτήτων.

Οι σπουδές συμβάλλουν στην εξέλιξη και πρόοδο του κάθε ανθρώπου και κατ’ επέκταση του εκάστοτε οργανισμού. Στην ομπρέλα «Επιχειρηματικές σπουδές» συμπεριλαμβάνεται κάθε μορφή εκπαίδευσης: μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης (Master of Arts, Master of Sciences ή Master in Business Administration) αλλά και διδακτορικά προγράμματα, diplomas και κάθε τύπου σεμινάρια που οδηγούν σε πιστοποιήσεις (certificates) και έχουν ως στόχο να εμπλουτίσουν το γνωστικό υπόβαθρο των στελεχών και να παρέχουν νέα ερεθίσματα και ικανότητες που θα συνδράμουν στην επαγγελματική τους πορεία. Αναφορικά με τα οφέλη που αποκομίζει τόσο ο εργαζόμενος όσο και η εταιρεία, ο Καθηγητής Δημήτριος Γεωργακέλλος, Διευθυντής Executive MBA του Πανεπιστημίου Πειραιώς τονίζει ότι «τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα προσφέρουν γνώσεις, πιστοποιημένα προσόντα, δεξιότητες και ικανότητες που τους καθιστούν ικανούς να καθιερωθούν στην αγορά εργασίας και να πετύχουν επαγγελματική ανέλιξη και καταξίωση, μέχρι και αλλαγή επαγγελματικής κατεύθυνσης. Παράλληλα, η εκπαίδευση των εργαζομένων, είναι ζωτικής σημασίας για την επιχείρηση μιας και μέσω αυτής, η εταιρεία αξιοποιώντας τις γνώσεις που απέκτησε ο εργαζόμενος γίνεται πιο αποδοτική, παραγωγική και αποκτά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ικανοποιώντας τους στρατηγικούς της στόχους. Οι κύριες ανάγκες που φαίνεται ότι ικανοποιούν είναι της δια βίου μάθησης και της διαχείρισης των συνεχών μεταβολών στο εργασιακό και επιχειρηματικό περιβάλλον βελτιώνοντας την ευελιξία και την προσαρμοστικότητά τους σε αυτές».

Ακαδημαϊκή μόρφωση και απασχολησιμότητα

Οι σπουδές διαδραματίζουν έναν ακόμα σημαντικό ρόλο, ίσως πιο επίκαιρο από ποτέ. Πιο συγκεκριμένα, υποστηρίζεται ότι τα μέτρα για την καταπολέμηση της ανεργίας μπορούν να διακριθούν σε δύο κατηγορίες: 1. Μέτρα αύξησης της συνολικής ζήτησης και 2. Μέτρα επαγγελματικής κατάρτισης και (επαν)εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού. Πρακτικά, λοιπόν, στόχος των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης είναι να αποκτήσουν όσοι είναι άνεργοι τις κατάλληλες επαγγελματικές γνώσεις ή/και ειδίκευση προκειμένου να απασχοληθούν στις κενές θέσεις εργασίας που δημιουργούνται. Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ιούνιος 2017), προκύπτει ότι από το σύνολο των ανέργων αναζητούντων εργασία ανά εκπαιδευτικό επίπεδο, 40.647 άτομα (4,94%) ανήκουν στο εκπαιδευτικό επίπεδο «Χωρίς εκπαίδευση», 244.496 (29,74%) ανήκουν στο εκπαιδευτικό επίπεδο «Υποχρεωτικής εκπαίδευσης» (έως 3η Γυμνασίου), 382.231 (46,49%) ανήκουν στο εκπαιδευτικό επίπεδο «Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» και 154.750 (18,82%) ανήκουν στο εκπαιδευτικό επίπεδο «Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την έκθεση «Education at a Glance 2016» του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, οι χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ επενδύουν κατά μέσα όρο στην εκπαίδευση 5,2% του ΑΕΠ τους (στο εν λόγω ποσοστό, συμπεριλαμβάνονται όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης και κάθε τύπου χρηματοδότηση). Ταυτόχρονα δε, όπως καταγράφεται, στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ, το μέσο ποσοστό απασχόλησης όσων δεν έχουν τελειώσει το λύκειο είναι 56%, ενώ αγγίζει το 91% στην περίπτωση όσων κατέχουν διδακτορικό δίπλωμα. Στην Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη το υψηλό ποσοστό ανεργίας, η απασχόληση όσων διαθέτουν διδακτορικό ανέρχεται σε 94% έναντι μόλις 59% όσων δεν έχουν ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό που διαφαίνεται εμφανώς είναι ότι το ποσοστό ανεργίας είναι αντιστρόφως ανάλογο του επιπέδου σπουδών και η πιθανότητα απασχόλησης τείνει να αυξάνεται ανάλογα με το εκπαιδευτικό επίπεδο.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close